Tanzania Specialist B.V. Vilkår og betingelser og ANVR Traveller-vilkårene

Takk for at du valgte Tanzania Specialist B.V. som din pålitelige reisepartner. Vi er dedikert til å gi deg eksepsjonelle reiseopplevelser og sørge for at reisen din er problemfri og hyggelig. Før du bestiller hos oss, må du forsikre deg om at du nøye har lest og forstått følgende vilkår og betingelser som styrer tjenestene våre. Vi står til din disposisjon for å svare på eventuelle spørsmål du måtte ha.

På alle bestilte turer gjelder både tilleggsvilkårene fra Tanzania Specialist B.V. og ANVR Traveller-vilkårene (du kan lese sistnevnte her). Uansett hvilket år som er angitt i ANVR Traveller-vilkårene, gjelder de universelt for alle turer som er bestilt hos oss, uavhengig av reiseår.

Vilkårene og betingelsene til Tanzania Specialist B.V. råder i alle situasjoner med mindre annet er spesifisert.

Tanzania Specialist B.V. Vilkår og betingelser

Tanzania Specialist B.V. er registrert i Nederland hos handelskammeret under nummer 65050401.

Vilkårene og betingelsene som er beskrevet nedenfor, er spesifikke for tjenestene som leveres av Tanzania Specialist B.V. (heretter referert til som «Tanzania Specialist», «TS», «vi» og «oss») til deg, vår kunde (heretter referert til som «kunde» «reisende» og «deg», hovedbestilleren, så vel som bestillingsparten), og bruken av nettstedet, sosiale mediesider, mobilappen «Africa Safari App» og online portaler, og erstatter eventuelle motstridende T & CC fra eksterne enheter, inkludert de fra ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), som også gjelder for alle turer som drives av oss.

1. Personvern og databeskyttelse

Vi er forpliktet til å beskytte personvernet ditt og håndtere personopplysningene dine i samsvar med våre retningslinjer for personvern. Ved å bruke nettstedet vårt og kontakte oss via de angitte kanalene, samtykker du til innsamling, bruk og utlevering av personopplysningene dine som beskrevet i våre personvernerklæring.

2. Endring av våre vilkår og betingelser

Vi forbeholder oss retten til å endre og/eller oppdatere våre vilkår og betingelser når som helst. Eventuelle endringer vil tre i kraft umiddelbart etter at de er lagt ut på nettstedet vårt. Ved å fortsette å bruke nettstedet vårt etter slike endringer, samtykker du i å være bundet av de endrede vilkårene. Hvis vi reviderer våre vilkår og betingelser, vil våre kunder som allerede har foretatt en bestilling, motta en e-post om dette. De reviderte vilkårene vil automatisk gjelde fra det tidspunktet, med mindre kunden gjør skriftlig innsigelse innen to uker.

3. Intellektuell eiendom

Innholdet, logoene, varemerkene og andre immaterielle rettigheter på nettstedet vårt eies av eller er lisensiert til Tanzania Specialist B.V. og er beskyttet av gjeldende lover om immaterielle rettigheter. Du kan ikke bruke, reprodusere, endre, distribuere eller vise noen av våre immaterielle rettigheter uten vårt skriftlige forhåndssamtykke.

4. Priser

4. 1 Priser på nettstedet

Alle priser som er publisert på www.tanzaniaspecialist.no er per person (med mindre annet er oppgitt) og oppgitt i amerikanske dollar (USD$) og euro (EUR€). Kostnader for å skaffe pass eller visum, eventuelle grenseskatter, tips til guide, sjåfør og hotellpersonale, forsikringer, ekstra utflukter eller personlige utgifter er ikke inkludert i reisekostnadene. Rabatterte priser for barn eller toppriser i høysesongen er ikke inkludert. Alle priser på nettstedet skal kun brukes som en retningslinje. Tanzania Specialist kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle endringer eller prisfeil. Tanzania Specialist vil oppgi faktiske kostnader i sine tilbudsforslag. Tilbudene er gyldige i 3 uker, og det tas forbehold om endringer i de generelle reisepakkeprisene.

4. 2 Tilleggsavgifter

Forhold som påvirker et pristillegg, inkluderer, men er ikke begrenset til, økninger i transportkostnader (f.eks. drivstoff, ruteflypriser og andre flytillegg, skatter eller avgifter som skal betales for tjenester som f.eks. landingsskatter eller avgifter for ombordstigning eller ilandstigning i havner eller på flyplasser), økninger i parkavgifter, reservasjonsavgifter eller konsesjonsavgifter, eller valutakurser som er relevante for pakkereisen. Prisen på reiseruten din vil være basert på kjente kostnader på datoen for utstedelse av reiseruten. Fra datoen for inngåelse av pakkereiseavtalen og frem til 20 dager før pakkereisen påbegynnes, forbeholder TS seg retten til å kreve et pristillegg dersom kostnadene har endret seg siden datoen for utstedelse av reiseruten. Dersom tilleggsavgiften overstiger 10 % av den totale ferieprisen, har du rett til å avbestille ferien og få refundert alle innbetalte beløp. Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i og korrigere feil i annonserte priser når som helst før ferien din er bekreftet. Vi vil informere deg om eventuelle feil som vi er klar over, og om den da gjeldende prisen på bestillingstidspunktet.

Kundene må akseptere at forholdene i enkelte afrikanske land ikke er de samme som i utviklede land. Det er alltid en mulighet for uanmeldte og plutselige endringer i myndighetsregulerte avgifter og skatter, for eksempel nasjonalparkavgifter og -skatter. Tanzania Specialist har rett til å videreføre disse lokale skattene/avgiftene til sine kunder.

5. Bestilling, betaling og avbestilling

5. 1 Bekreftelse av bestilling

Etter at en kunde har bedt om et tilbud på nettstedet vårt, sender vi umiddelbart en omfattende reiserute til kundens e-postadresse. Denne detaljerte reiseruten beskriver de ulike destinasjonene de skal besøke, aktivitetene de skal gjøre og overnattingsstedene de skal bo på, slik at de får en klar forståelse av hva de kan forvente seg. Etter dette er det viktig at kunden enten bekrefter at de godtar den foreslåtte reiseruten eller kommer med forslag til eventuelle endringer.

Safaritjenestene som er avtalt med kunden gjennom hele denne prosessen, vil bli gjennomført, med unntak av uforutsette omstendigheter, for eksempel stengte veier, dårlig vær eller sikkerhetsproblemer. I slike tilfeller kan reiseruten bli endret eller avbrutt (se avsnitt 5.3.2. og 6.2.).

5. 2 Betaling

Betalinger kan gjøres via bankoverføring, debet- eller kredittkort samt andre direkte kortbetalinger.

Etter at kunden har akseptert et forslag, mottar de en faktura med alle detaljer. Vi krever et depositum på 50 % av reisens pris innen 10 dager etter at fakturaen er mottatt, og 100 % forskuddsbetaling hvis bestillingen er gjort innen 61 dager før avreise. Vi kan ikke garantere en bestilling hvis et depositum eller et fullt beløp er forsinket.

Hvis kunden bestiller internasjonale flybilletter hos oss, krever vi 100 % betaling innen en spesifisert reservasjonsfrist.

I begge tilfeller må hele beløpet være betalt senest 61 dager før avreisedato. Dersom full betaling ikke skjer innen denne fristen, har vi rett til å avbestille reisen og pålegge gjeldende avbestillingsgebyr (se punkt 5.3.1). Reiseavtalen vil da automatisk bli oppløst, og du vil motta et varsel om dette i forkant. I slike tilfeller har vi ikke noe ansvar, og avbestilling er uten straff for oss. Hovedbestilleren er ansvarlig for full betaling på vegne av hele reisefølget, og alle medlemmene er innforstått med de oppgitte vilkårene. Hovedbestilleren er solidarisk ansvarlig for alle plikter som følger av avtalen.

Tidsfrister for siste-minutt-turer
På reiser som finner sted innen 61 dager etter bestillingen, må hele reiseprisen betales innen to dager etter at fakturaen er sendt, uavhengig av standardfristen på 10 dager som er nevnt på fakturadokumentet. Hvis den reisende ikke betaler i tide, vil de være i juridisk mislighold, og kontrakten kan sies opp umiddelbart av TS.

Alle betalinger du foretar til oss vil være sikret av SGR, ettersom Tanzania Specialist er et fullt akkreditert og bonded SGR-medlem (SGR-nummer: 3700). Du kan finne mer informasjon om dette sertifikatet her.

Som nederlandsk selskap kan vi ikke være medlem av for eksempel ATOL, men vi er medlem av det nederlandske garantifondet (SGR), noe som gir deg samme dekning. Når du betaler, vil betalingen din være sikret av SGR.

5.3 Avbestilling og/eller refusjon

5.3.1 Avbestilling fra kundens side

Hvis du avbestiller hele eller deler av bestillingen din, vil Tanzania Specialist kreve avbestillingsgebyr som definert i avsnittet nedenfor. Dette gjelder kun dersom den reisende sier opp avtalen fordi han ikke aksepterer et forslag om en vesentlig endring av reisen, eller dersom reisen avbestilles av den reisende fordi det oppstår uunngåelige og uforutsigbare omstendigheter på destinasjonsstedet som i vesentlig grad påvirker gjennomføringen av reisen. I disse situasjonene vil Tanzania Specialist ikke kreve avbestillingsgebyr hvis hun mener at den reisende med rette kan påberope seg situasjonene nevnt ovenfor.

  • 61+ dager før avreise: depositum ikke refunderbart
  • 0-61 dager før avreise: 100 % av reisens pris

5.3.2 Avbestilling av TS

Selv om vi alltid forsøker å unngå avbestillinger, forbeholder vi oss retten til å avbestille reisen din av de grunner og innenfor de tidsfrister som er angitt nedenfor.

Årsaker:

  • Hvis du ikke overholder din plikt til å betale reisesummen.
  • Hvis vi har en berettiget frykt for at du ikke eller ikke fullt ut vil betale reisesummen, før betalingen har blitt gjort gjeldende.
  • Når det på en dato som er angitt i avtalen, blir klart at minimumsantallet deltakere er utilstrekkelig.

Tidsfrister:

  • For reiser på mer enn 6 dager: Oppsigelse må skje senest 20 dager før avreise.
  • For turer på 2-6 dager: Oppsigelse må skje senest 7 dager før avreise.
  • For reiser på mindre enn 2 dager: oppsigelse må gjøres senest 48 timer før avreise.

Frister for reiser i siste øyeblikk, det vil si reiser som finner sted innen 61 dager etter bestillingen, må hele reiseprisen betales innen to dager etter at fakturaen er sendt, uavhengig av standardfristen på 10 dager som er nevnt på fakturadokumentet. Hvis den reisende ikke betaler i tide, vil de være i juridisk mislighold, og kontrakten kan sies opp umiddelbart av TS.

Vi kan også ha rett til å avbestille reisen under reisen hvis du ikke overholder lokale lover, regler for turer, transportører og overnattingssteder.
Vi kan ikke påta oss ansvar dersom oppfyllelse eller rask oppfyllelse av våre kontraktsforpliktelser forhindres eller påvirkes av at du ikke overholder gjeldende lokale lover, samt regler for turer, transportører og overnattingssteder. Hvis du ikke overholder ovennevnte eller begår en ulovlig handling, eller hvis TS (med rimelighet) mener at kundens oppførsel forårsaker eller sannsynligvis vil forårsake fare, nød eller vesentlig irritasjon for andre, kan TS avslutte reisearrangementene dine uten ansvar fra TS’ side, og du vil ikke ha rett til refusjon for ubrukte eller tapte tjenester eller kostnader som påløper som følge av avslutningen.

Videre kan vi ikke påta oss ansvar dersom utførelsen eller den raske utførelsen av våre kontraktsforpliktelser forhindres eller påvirkes av, eller du lider skade eller tap som følge av force majeure (se avsnitt 15.1). Under omstendigheter som utgjør force majeure, kan vi ikke refundere noen penger til deg. Men hvis vi kan inndrive penger fra tjenesteleverandørene våre, vil vi refundere disse til deg. Du har uansett ikke rett til ytterligere kompensasjon.

Vi kan kansellere den bekreftede reisen din hvis du ikke overholder noen av kravene i disse bestillingsbetingelsene som gir oss rett til å kansellere.

6. Endringer

6.1 Av kunden

Etter at bestillingen din er bekreftet, vil vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme dine ønsker om å rette opp eventuelle feil, gjøre endringer i reiseruten eller ankomstdatoen, eller erstatte en reisende, basert på vilkårene nedenfor og tilgjengelighet.

  • Endringer er tillatt innen 10 dager etter at bestillingen er bekreftet:
    • Feil i bestillingen: Vennligst les nøye gjennom e-postbekreftelsen, fakturaen, billettene og all annen dokumentasjon vi sender deg så snart du mottar dem. Hvis du oppdager nødvendige endringer innen 10 dager (f.eks. et feilstavet navn), må du informere oss omgående for å unngå eventuelle kostnader. Etter tidagersperioden er vi imidlertid forpliktet til å pålegge et endringsgebyr på $ 125 eller € 125,-. Endring av internasjonale flybilletter medfører alltid ekstra gebyrer, uavhengig av endringens art eller tidspunkt.
  • Endringer er tillatt 61+ dager før avreise:
    • Reiserute, aktiviteter og overnattingssteder: Hvis avreisedatoen din er mer enn 61 dager før avreise, og forutsatt at 50 % av reisekostnaden allerede er betalt, kan du be om å endre aktiviteter, innkvartering og reiserute. Dette vil resultere i en kansellering av den opprinnelige bestilte tjenesten (i henhold til avsnitt 5.3.1), og du vil bli bedt om å betale for den nye tjenesten og belastes $ 150 eller € 150,- som administrative kostnader, per engangsforespørsel.
    • Ankomstdato: Du kan endre ankomstdatoen din til en senere dato enn den opprinnelige. Den nye ankomstdatoen må være innenfor de neste 12 månedene. Dette er bare mulig hvis det kommuniseres 61+ dager før den opprinnelige avreisedatoen, og endringen kun gjelder én gang. Dessuten må 50 % av reisekostnadene allerede ha blitt betalt av kunden. Hvis en eller flere av ferietjenestene ikke er tilgjengelige på de nye datoene på tidspunktet for endringen, må kunden betale for de(n) tjenesten(e) som de ønsker å erstatte med. Hvis alle tjenestene er tilgjengelige på de nye datoene, vil den opprinnelige betalingen bli brukt til å dekke de endrede bestillingene. Vær oppmerksom på at enkelte tjenesteleverandører ikke har retningslinjer for utsettelse, og at en endring av dato betraktes som en kansellering av den tidligere bestillingen, med kostnader som videreføres til kunden. I begge tilfeller vil du bli belastet $ 200 eller € 200,- i administrative kostnader.

      Merk: Hvis du har bestilt internasjonale flyreiser gjennom oss, vil de nye reisedatoene være avhengig av tilgjengelighet, og du vil bli belastet for endringskostnadene.

      Vi kan ikke gjøre endringer i den bekreftede reiseruten din, uansett årsak, innen 61 dager før avreise (61. dag inkludert), og enhver slik forespørsel vil bli behandlet som en kansellering av den opprinnelige bestillingen og vil være underlagt avbestillingsgebyrene som er angitt i avsnitt 5.3.1.

  • Endringer er tillatt opptil 7 dager før avreise:
    • Erstatning av en reisende: Du kan be om at vi erstatter en reisende med en annen person. Dette er underlagt følgende betingelser;
        • Forespørselen sendes inn senest 7 kalenderdager før avreise, via e-post til oss.
        • Den andre personen oppfyller alle vilkårene som avtalen er underlagt, ved en bekreftende e-post til oss.

      Vær oppmerksom på dette:
      Alle ekstra kostnader forbundet med utskiftningen, for eksempel å erstatte et barn med en voksen som øker de totale feriekostnadene, eller kostnader fra flyselskaper for å utstede nye flybilletter, eller overnattingssteder, utflukter, erstatningsgebyrer, vil bli videreført til den reisende.
      Uansett vil du bli belastet $ 250 eller € 250,- som administrative kostnader per reisende som erstattes.

      Vi kan ikke godta erstatning av en reisende senere enn 7 dager før avreise. Slike forespørsler vil bli behandlet som avbestilling av den opprinnelige reisende og vil være underlagt avbestillingsgebyrene som er angitt i avsnitt 5.3.1.

6.2 Av TS

Selv om det er usannsynlig at vi trenger å gjøre noen endringer i ferien din, forbeholder vi oss retten til å gjøre endringer når som helst. De fleste endringer er mindre, og vi vil informere deg skriftlig så tidlig som mulig. Hvis det er nødvendig med en større endring, for eksempel en betydelig endring av flyreisene, alle overnattingssteder eller alle aktiviteter, (og så lenge det ikke skyldes force majeure eller endringer i flyselskapenes rutetider), vil Tanzania Specialist gjøre alle rimelige anstrengelser for å sikre samme kvalitet og sammenlignbar opplevelse av reiseruten. Hvis vesentlige endringer reduserer kvaliteten eller verdien av reisetjenestene, vil TS gi deg rimelig tid til enten å akseptere endringen, velge en annen ferie, kreve en prisreduksjon eller si opp pakkereiseavtalen og motta full refusjon. Du har uansett ikke rett til ytterligere kompensasjon.

Vi kan ikke gi kompensasjon og kan ikke påta oss ansvar utover de alternativene som er nevnt ovenfor hvis vi er nødt til å foreta en endring eller avbestilling på grunn av uforutsette eller uvanlige omstendigheter utenfor vår kontroll, som vi ikke kunne ha forhindret selv med den største forsiktighet. Ingen kompensasjon eller alternativer vil være tilgjengelige hvis vi avbestiller på grunn av at du ikke har overholdt bestillingsbetingelsene våre hvis endringen er mindre. En mindre endring vil ikke ha vesentlig innvirkning på din bekreftede ferie basert på informasjonen som ble oppgitt under bestillingen. Barn under 2 år er ikke berettiget til kompensasjon.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan holdes ansvarlig for eventuelle skader, tap, utgifter eller andre kostnader:
a)
Som oppstår som følge av informasjonen du har gitt om bestillingen din, som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett, og som du vil lide eller pådra deg i tilfelle et brudd på vår kontrakt med deg.
b) som ikke skyldes kontraktsbrudd eller andre feil fra vår side eller fra våre ansatte eller leverandører. Videre kan vi ikke påta oss ansvar for beløp knyttet til forretningstap.

7. Forsikringer

Reisende må ha tilstrekkelig omfattende reise- og sykeforsikring for seg selv og eventuelle pårørende/reiseledsagere under hele reisen. Denne forsikringen bør omfatte: medisinske utgifter og hjemtransport. Valgfrie forsikringer er: avbestilling eller avkorting av safarien, utgifter til nødevakuering (flygende leger), skade/tyveri/tap av personlig bagasje, penger og varer.

8. Medisinske tilstander og funksjonshemninger

Hvis du eller noen i reisefølget ditt har et medisinsk problem eller en funksjonshemming som kan påvirke ferien, må du informere oss om dette før du bekrefter bestillingen, slik at vi kan gi råd om egnetheten av de valgte arrangementene. Du må uansett gi oss fullstendige opplysninger skriftlig på bestillingstidspunktet. Hvis vi med rimelighet vurderer at vi ikke er i stand til å imøtekomme den reisendes spesifikke behov på en tilfredsstillende måte, må vi forbeholde oss retten til å avvise bestillingen eller, hvis fullstendige opplysninger ikke er gitt på bestillingstidspunktet, avbestille når vi blir klar over dem.

9. Reisedokumenter

9.1 Pass, visum, vaksinasjonsdokumenter

Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og visum er gyldige for de landene som besøkes. Det er også opp til den reisende å sjekke om det er nødvendig med vaksinasjonsdokumenter som kreves for å komme inn på reisemålet.

Vennligst sjekk med immigrasjonsmyndighetene, ambassaden, reglene for pass, visum og vaksinasjoner før avreise. Tanzania Specialist kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle hindringer en reisende måtte bli påført som følge av at vedkommende ikke er i besittelse av korrekte og fullstendige reisedokumenter eller kostnader forbundet med å skaffe dem.

9.2 Andre

Vi sender deg alle vouchere (der det er aktuelt), innenlandske e-billetter, mellom to uker og tre dager før avreise.

10. Transportører

Transport med fly og båt, internasjonalt eller innenlands, er underlagt vilkårene og betingelsene til transportselskapene du reiser med, samt internasjonale konvensjoner. TS påtar seg ikke noe ansvar for å tilby kompensasjon for kanselleringer, streiker, endringer i rutetider, omdirigeringer, tekniske problemer som ikke er relatert til TS, tapt eller forlagt bagasje, ombookingskostnader, tapt innkvartering eller forsinkelser som følge av en operasjonell beslutning fra det aktuelle transportselskapet, selv om vi har foretatt billettbestillingen. Vi vil imidlertid sørge for at den bestilte ferien kan gjennomføres på best mulig måte.
Innenlands transport med fly og båt er med forbehold om endringer i tidtabellen. Ved eventuelle endringer vil den reisende bli varslet så snart som mulig, og alle nødvendige tiltak vil bli iverksatt for å sikre at reiseruten forblir upåvirket.
TS’ erstatningsansvar for skader du lider er begrenset til tre ganger reisesummen. TS er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av en forpliktelse dersom den skyldes deg selv, er en følge av uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter eller skyldes en tredjepart som ikke er engasjert av arrangøren i utførelsen av reisetjenestene.

11. Risiko

Du erkjenner at deltakelse i våre reiseprodukter innebærer iboende risiko forbundet med villmarken, miljøet, helse, transport og personlig sikkerhet, som du frivillig påtar deg. Standarder for hygiene, innkvartering, helsetjenester, offentlig transport og veiforhold kan være annerledes enn i ditt hjemland eller region. Slike risikoer kan omfatte, men er ikke begrenset til: møter med ville dyr, skogbrann, ekstreme værforhold, ulendt terreng, endemiske sykdommer (f.eks. malaria), sikkerhet i offentlig transport og tyveri.

Tanzania Specialist vil gjøre rimelige anstrengelser for å gi deg veiledning om værforhold, sikkerhetshensyn, fysiske utfordringer, helseformaliteter, lokale skikker og gjeldende lover og regler i de besøkte områdene.

Du samtykker i å treffe alle rimelige tiltak for å ivareta din personlige sikkerhet under reisen, inkludert riktig bruk av sikkerhetsutstyr som sikkerhetsbelter, seler eller hjelmer, og overholdelse av oppslåtte advarsler eller instruksjoner. Tanzania Specialist skal ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader som følge av at du ikke følger sikkerhetsanbefalinger eller instruksjoner gitt av TS eller dets tredjepartsleverandører.

12. Begrensninger av ansvar

12.1 TS påtar seg ansvaret for å sikre at ferien gjennomføres som beskrevet før avreise, og at de tjenester som tilbys holder en rimelig lokal standard. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan påta oss ansvar for tjenester som ikke er en del av vår kontrakt. Dette omfatter for eksempel tilleggstjenester eller -fasiliteter som hotellet eller en annen leverandør går med på å levere til deg, dersom tjenestene eller fasilitetene ikke er annonsert i brosjyren vår, og vi ikke har avtalt å arrangere dem.

12.2 Når brosjyren vår henviser til «andre aktiviteter og tjenester» som ikke er en del av din kontrakt med TS, påtar vi oss ikke noe ansvar. Disse aktivitetene og tjenestene er ikke drevet eller kontrollert på noen måte av TS. De utgjør ikke en del av din kontrakt med TS, selv om vi foreslår eller anbefaler bestemte operatører/sentre/utflukter og hjelper deg med å bestille slike aktiviteter eller tjenester på noen måte. TS kan følgelig ikke påta seg noe ansvar i forhold til disse eksterne aktivitetene og tjenestene. Når vi foretar eller tar imot bestillinger for eller fra deg i forbindelse med en aktivitet eller tjeneste som er tilgjengelig, gjør vi det utelukkende som bestillingsagenter. Dette gjelder uavhengig av om aktiviteten eller tjenesten er annonsert eller nevnt i brosjyren vår, på nettstedet vårt eller andre steder. Din kontrakt for en slik aktivitet eller tjeneste vil være med leverandøren eller operatøren av den aktiviteten eller tjenesten. TS har ikke noe ansvar for noen slik aktivitet eller tjeneste eller for handlinger eller unnlatelser fra leverandøren eller operatøren eller for deres ansatte eller agenter eller andre personer som er knyttet til aktiviteten eller tjenesten. Hvis vi på noen måte blir holdt ansvarlig for en slik aktivitet eller tjeneste, for eksempel i egenskap av bookingagent, er ansvaret begrenset til kostnaden for den aktuelle aktiviteten eller utflukten. Vi begrenser eller utelukker ikke vårt ansvar for dødsfall eller personskade som følge av uaktsomhet fra vår side.

12.3 Vi gjør oppmerksom på at infrastrukturen i utviklingsland kanskje ikke holder samme standard som i hjemlandet. Noen overnattingssteder kan oppleve sporadiske strømbrudd eller vannmangel.
TS’ ansvar for skader du lider er begrenset til tre ganger reisesummen. TS er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av en forpliktelse dersom den kan tilskrives deg selv, er en følge av uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter eller kan tilskrives en tredjepart som ikke er engasjert av arrangøren i utførelsen av reisetjenestene.

12.4 Tanzania Specialist er ikke ansvarlig for mislighold av en forpliktelse dersom det kan tilskrives deg selv som reisende, er en følge av uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter, kan tilskrives en tredjepart som ikke er engasjert av reisearrangøren i utførelsen av reisetjenestene eller avviket ikke kunne ha vært forutsett eller forhindret.

13. Problemer under reisen

Hvis du støter på problemer i løpet av ferien, ber vi deg om å varsle den respektive tjenesteleverandøren (f.eks. leir-/hotellansvarlig eller aktivitetsarrangør), som vil gjøre sitt ytterste for å løse problemet. Vi gir deg også kontaktinformasjon til din kundetilfredshetsagent på reisemålet for dette formålet og hjelper deg så langt det er mulig, for eksempel ved å gi deg informasjon om medisinske tjenester, lokale myndigheter og konsulær assistanse, om nødvendig, og ved å gi deg praktisk hjelp, for eksempel med å finne et alternativt reisearrangement. Hvis problemet ikke kan løses på stedet, er det viktig at du gir TS omfattende skriftlig informasjon innen 28 dager etter at du har returnert til hjemlandet. Hvis du ikke følger denne prosedyren, kan vi ikke påta oss noe ansvar (hvis det skulle være noe ansvar), ettersom det vil frata oss muligheten til å undersøke og utbedre problemet.

14. Lokale lover og forskrifter

Under hele reisen må du overholde alle gjeldende lokale lover og regler for turer, transportører og overnattingssteder.

15. Definisjoner

15. 1 Force majeure

I disse bestillingsbetingelsene betyr force majeure enhver hendelse som vi eller den aktuelle tjenesteleverandøren ikke kunne forutse eller unngå, selv med all tilbørlig aktsomhet. Slike hendelser kan omfatte, men er ikke begrenset til, krig, krigsfare, borgerkrig, opprør, borgerlige uroligheter/uro, arbeidskonflikt, faktisk eller truende terroraktivitet, naturkatastrofe eller atomkatastrofe, brann, oversvømmelse, utbrudd av epidemi eller pandemi, tekniske problemer med transport, kansellering eller endring av en planlagt flyvning, stenging eller overbelastning av flyplasser eller havner, ugunstige forhold og alle lignende hendelser som er utenfor vår kontroll.

15. 2 Mindre endringer

I disse bestillingsbetingelsene er en mindre endring en endring som ikke vil ha vesentlig innvirkning på din bekreftede ferie basert på informasjonen som ble gitt under bestillingen.

16. Oversettelse av vilkårene og betingelsene

Disse vilkårene og betingelsene er opprinnelig skrevet på engelsk. De kan bli oversatt til andre språk. Hvis det etter oversettelsen oppstår uenighet om betydningen av ord og/eller setninger i vilkårene og betingelsene, vil den endelige betydningen bli utledet og fastsatt ut fra den engelske originalversjonen.

17. Kontrakt

Kontrakten din er med Tanzania Specialist B.V. Vi gjør oppmerksom på ovennevnte vilkår og betingelser, som dekker alle brosjyrer og korrespondanse og alle bestillinger som gjøres hos oss. Enhver kontrakt med TS er underlagt disse vilkårene og betingelsene, som ingen andre enn en direktør i TS har myndighet til å fravike. Å foreta en bestilling hos Tanzania Specialist anses som en aksept av hovedkunden og alle parter i gruppen av ovennevnte vilkår og betingelser før kontrakten mellom oss kommer i stand.

Ved bestilling av en pakkereise kommer det i stand en pakkereiseavtale mellom deg og TS. Bestillingsbekreftelsen er kontrakten mellom deg og TS. Dette dokumentet er beviset på pakkereiseavtalens eksistens og innhold. Mindreårige har ikke lov til å foreta en bestilling.

18. Jurisdiksjon

Nederlandsk lov gjelder for avtalene som er inngått, endret eller supplert på grunnlag av disse vilkårene, med mindre annen lov kommer til anvendelse på grunnlag av ufravikelige regler. Kun en nederlandsk domstol er kompetent til å ta en avgjørelse, med mindre en annen domstol er kompetent basert på ufravikelige regler.

La oss lage din skreddersydde reise

Få et gratis og uforpliktende tilbud

Begynn å planlegge drømmereisen din
ferie i Tanzania. Guide lener seg på jeep fra Tanzania Specialist.

Ring en ekspert

Våre spesialister er her for å hjelpe deg

NB: +31 174 788 108 forskjellige land
luftballong over landskap på ferie i Tanzania